Inwestycje w Rozwój: LAGO Poszerza Flotę.
Inwestujemy w kolejne naczepy intermodalne i ciągnik siodłowy
Litwa, często kojarzona z bursztynem zwanym „litewskim złotem”, doskonale wykorzystuje swoje położenie nad Morzem Bałtyckim. Oprócz dobrze rozwiniętego przemysłu rybnego, efektywnie pozyskuje bursztyn z Bałtyku, który następnie przetwarza. Dzięki temu kraj ten znalazł swoją niszę wśród państw nadbałtyckich. Mimo że Litwa, z populacją nieprzekraczającą 3 milionów, jest jednym z najmniejszych krajów nadbałtyckich, w tym sektorze przemysłu potrafi być liderem. Litwa, podobnie jak Słowacja, Czechy czy Węgry, importuje więcej z zagranicznych rynków niż eksportuje. W kontekście wymiany handlowej Polska jest jednym z kluczowych partnerów gospodarczych, będąc obecnie (po wykluczeniu Rosji) na drugim miejscu w handlu międzynarodowym, w którym kluczową rolę odgrywa transport drogowy. PKN Orlen jako jeden z kluczowych zagranicznych inwestorów na Litwie, zapewnia stałe dostawy surowców paliwowych do tego kraju, głównie za sprawą transportu międzynarodowego z Polski na Litwę. Ciekawym aspektem jest porównanie obu gospodarek: Polska, będąca znacznie większą gospodarką i zajmująca 23. miejsce na świecie według nominalnego PKB, podczas gdy Litwa plasuje się na 79. pozycji, wykazuje różnice przy analizie PKB per capita (wartość produktu krajowego brutto podzielona przez liczbę mieszkańców). W tym rankingu Litwa znajduje się wyżej, zajmując 40. miejsce, podczas gdy Polska jest na 45. pozycji. Do najczęściej transportowanych towarów z Polski do Litwy należą:
Najpopularniejsze towary importowane z Litwy do Polski i inne regiony UE są:
LAGO transportuje różnorodne ładunki z/do Litwy, Łotwy czy Estonii. W tym regionie Europy transport drobnicowy cieszy się szczególną popularnością, a my z powodzeniem realizujemy go od wielu lat we współpracy z naszą siostrzaną firmą LAGO Finland, która posiada dwa magazyny przeładunkowe w Helsinkach. Warto zaznaczyć, że trasa między Polską a Finlandią, na której regularnie kursuje nasza flota, przebiega przez Litwę, Łotwę i Estonię, co idealnie wpisuje się w koncepcję transportu drobnicowego i częściowego, gdzie ładunki są zbierane na trasie i dostarczane do magazynu przeładunkowego lub bezpośrednio do klientów, w zależności od rodzaju towaru. Dzięki 40-letniemu doświadczeniu i flocie liczącej ponad sto pojazdów oferujemy szeroki zakres usług transportowych dla firm w całej Unii Europejskiej. Nasza starannie zaplanowana logistyka i wykwalifikowany zespół spedytorów gwarantują nam konkurencyjność cenową, szczególnie w transporcie kabotażowym w całej UE.
Dysponujemy flotą 40 busów, wśród których najczęściej używanym modelem jest Renault Master. Każdy z nich może przewieźć ponad tonę ładunku oraz pomieścić do 10 palet. Oferujemy dwa rodzaje transportu busami, co czyni nas wygodnym i elastycznym partnerem. Klienci mogą wybierać między pełną przestrzenią załadunkową a opcją doładunku, gdzie ładunki podróżują z przesyłkami innych klientów. Taki transport jest szybki i wygodny, pozwalając na dostarczenie przesyłki w ciągu 2-5 dni, jednocześnie będąc bardziej ekonomiczną alternatywą dla wynajmu dedykowanego busa. Regularnie obsługujemy Litwę, Łotwę i Estonię, które pełnią dla nas rolę również krajów tranzytowych w drodze do Finlandii, gdzie znajduje się nasza siostrzana firma, LAGO Finland. Nasza oferta obejmuje również możliwość wynajęcia dodatkowego kierowcy, co jest niekiedy pożądane przy ekspresowych transportach zapewniając bezpieczeństwo, szybkość dotarcia z ładunku.
Inwestujemy w kolejne naczepy intermodalne i ciągnik siodłowy
Lago 2023. All rights reserved
Website Style. Strony www