Spedycja krajowa

Spedycja krajowa jest jedną z popularnych form organizacji transportu. Polega ona na pośredniczeniu w organizacji przewozu oraz odprawie ładunku, który ma zostać przetransportowany z punktu A do punktu B na terenie jednego kraju. Różnica między firmą transportową a spedycyjną polega na tym, że firma transportowa zajmuje się bezpośrednio fizycznym przewozem ładunku, natomiast firma spedycyjna organizuje przewoźnika i odprawia ładunki w przypadku transportu międzynarodowego, oraz pełni rolę pośrednika, realizując inne pomocne czynności. Do zadań firm spedycyjnych należy m.in. weryfikacja firm transportowych, obejmująca sprawdzanie ich licencji na przewóz towarów, ubezpieczeń, certyfikatów niezbędnych do realizacji odpowiednich transportów, itp.

LAGO mająca ugruntowaną pozycję w sektorze TSL posiada ponad 40-letnie doświadczenie w branży transportowej i współpracuje jedynie z wiarygodnymi firmami spedycyjnymi. Wraz z naszą siostrzaną spółką w Finlandii zatrudniamy ponad 130 osób i mamy do dyspozycji ponad setkę kierowców z uprawnieniami ADR. Dysponując 8 magazynami przeładunkowymi na terenie polski, umożliwiamy elastyczne i bezpieczne zarządzanie powierzonym nam transportem. Oprócz dobrze zorganizowanej kadrze personelu oferujemy również nowoczesną flotę pojazdów, której trzonem jest flagowy DAF XF 480 FT z naczepami typu standard, w naszej ofercie posiadamy również naczepy typu mega oraz huckepack.

Standardowa ładowność naszych ciągników wynosi 24 tony, ale mamy również możliwość transportu ponadgabarytowego powyżej tej masy. Oferujemy zarówno wynajem całych naczep, jak i transporty częściowe, które polegają na wynajęciu jedynie części przestrzeni ładunkowej. W takim przypadku spedytor, organizując transport, korzysta z doładunków na trasie, łącząc towary na jednej naczepie, która docelowo jedzie do adresatów lub magazynu przeładunkowego w określonym miejscu. Tego rodzaju oferta jest bardziej konkurencyjna cenowo, jednak wiąże się z nieco dłuższym czasem realizacji. Mimo to cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Do najpopularniejszych usług transportu kołowego w tym spedycji krajowej na terenie naszego kraju zaliczamy:

Zapraszamy do współpracy i zapoznania się z pełną listą naszych usług transportowych.

Spedycja krajowa busem do 3.5 tony

W ramach krajowej spedycji oferujemy także ekspresowy transport busami o DMC nieprzekraczającej 3,5 tony, co w praktyce oznacza możliwość załadunku do 10 europalet lub innej przesyłki o wadze nie większej 1,5 tony.

Oferujemy dwa rodzaje transportu busami. Pierwszy to doładunek, który umożliwia klientom rezerwację konkretnej przestrzeni spośród 10 miejsc paletowych w atrakcyjnych cenach. Transport odbywa się wraz z ładunkami innych klientów, a czas dostawy wynosi zazwyczaj od 2 do 5 dni. Druga opcja to wynajem całego busa na dedykowany kierunek, z możliwością podwójnej obsady kierowców. Nasza flota liczy 40 busów, które przemierzają całą Europę, z naciskiem na regularne kursy w zachodniej części starego kontynentu oraz Skandynawii, gdzie często realizujemy transporty w kabotażu.

Busy są idealnym rozwiązaniem dla ładunków wymagających szybkiego dostarczenia, a które nie są objęte niektórymi regulacjami w ruchu drogowego, co pozwala na poruszać się z następującymi prędkościami:

  • 50 km/h w obszarze zabudowanym,
  • 90 km/h na drogach jednojezdniowych w terenie niezabudowanym,
  • 100 km/h na drogach dwujezdniowych w terenie niezabudowanym,
  • 120 km/h na drogach szybkiego ruchu,
  • 140 km/h na autostradach.

Z ponad 40-letnim doświadczeniem w branży TSL, gwarantujemy szybki i bezpieczny transport na terenie całej Europy. Zapraszamy do współpracy z LAGO.

Spedycja krajowa drobnicowa - czym się charakteryzuje?

Ładunki drobnicowe obejmują różnorodne przetworzone produkty lub wyroby gotowe, które dzielą się na dwie główne kategorie: produkty bez opakowania oraz te w opakowaniach jednostkowych lub zbiorczych, takich jak worki, beczki, pudełka, skrzynie, kosze, kartony czy butle. Charakteryzują się stałą formą zewnętrzną i możliwością wyodrębnienia jednostki ładunku, która pozostaje nienaruszona podczas przeładunku. Wyróżniają się także różnorodnością kształtów, właściwości, opakowań i wartości jednostkowych. Ładunki drobnicowe można łączyć w większe jednostki, na przykład palety, co ułatwia ich transport i przechowywanie.

Ważne jest, by przy wysyłce dokładnie zważyć i policzyć każdy towar będący przesyłką drobnicową. Wszystkie przesyłki powinny być precyzyjnie sklasyfikowane i skatalogowane. Warto też zwrócić uwagę na konsolidację tego rodzaju ładunków. Konsolidacja to łączenie większej liczby przesyłek w jedną jednostkę ładunkową, aby lepiej wykorzystać przestrzeń załadunkową pojazdu. Firmy spedycyjne stosują różne metody konsolidacji przesyłek drobnicowych, takie jak:

  • paletyzacja, czyli układanie przesyłek na paletach,
  • stropowanie, czyli wiązanie ze sobą kilku przesyłek,
  • pakietyzacja, czyli tworzenie większych pakietów z niewielkich ładunków,
  • konteneryzacja, czyli umieszczanie przesyłek w kontenerach.

Co należy do najczęstszych ładunków drobnicowych?

W transporcie drobnicowym często przewożone są różnego rodzaju towary, takie jak:

  • urządzenia elektroniczne,
  • ubrania,
  • kosmetyki,
  • artykuły przemysłowe, np. maszyny czy narzędzia,
  • materiały budowlane.
Play

Chcesz szybko wycenić swój ładunek?

    LAGO 2024. All rights reserved | SEO engine: zapier.pl

    Website Style. Strony www